Recenze čtenářů a fotky

Milí čtenáři,

všechny recenze i fotky dávám na své stránky s laskavým souhlasem rodičů nebo paní učitelek. Jména dětí sem budu vkládat kvůli bezpečnosti dětí bez příjmení i adresy školy či školky.

RECENZE KNIHY “SAJDRA A TYRHEN OBJEVUJÍ SVĚT”

Moji milí čtenáři,

před časem jsem dostala z jedné ZŠ v Praze spoustu krásných dopisů, které mi napsaly děti ze 3.třídy, tj. ve věku 9 až 10let. Šlo o jejich vidění a cítění mého příběhu Sajdra a Tyrhen objevují svět, který všichni četli. Pro zajímavost sem vložím několik krásných, ručně psaných dopisů. Snad budete mít stejnou radost jako já…:-)

Jak vidíte výše, nadšená čtenářka a úžasně nadějná malířka Christinka moje draky nakreslila na kameny znovu a “vypustila je do světa” nejen v naší krásné krajině uprostřed skal (tam se jim určitě moc líbí 🙂 ), ale pravděpodobně i někde u moře – odhaduji že možná v Chorvatsku. A já do života této malé malířce přeji, kéž by své nevšední nadání i nadále rozvíjela! Třeba se z ní jednou stane bezva ilustrátorka dětských knih.

Podzim 2022

Christinka 8let mi dokonce nakreslila Sajdru a Tyrhena na kameny, čímž mi udělala neskutečnou radost. 🙂 Jednoho dne před Vánoci mi domů přišel nenápadný balíček a v něm byly tyto pro mě nejkrásnější kameny. Celý život kamínky sbírám a vozím si je z každé dovolené. Žádný z nich ale pro mě neznamená tolik, jako tyto kameny od Christinky.

KNIHY DOBROVSKÝ:

JANA ŠMATOVÁregistrovaný uživatel24. listopadu 2022

Knihu nejprve přečetla jedním dechem desetiletá dcera. Šestiletou zaujaly obrázky, tak ji chtěla také přečíst – a musím říct, že nás kniha všechny bavila a těšili jsme se vždy na další kapitolu. Příběh je dobrodružný, napínavý, humorný a laskavý.

DATABAZEKNIH:

AlenkaB

17.06.2022

Příběh o Sajdře a Tyrhenovi se nám moc líbil. Je to to napínavé dobrodružství dětí a malých draků. Nejhezčí je sledovat, jak draci poznávají svět lidí i divokých zvířat a ty jejich reakce. Líbilo se nám, jaký hezký mají spolu draci vztah. V knize jsou moc hezké, věrně vypadající ilustrace – černobílé i barevné. Já jsem ocenila, že jsme se navíc dozvěděli i zajímavé informace ze dvou národních parků v Kalifornii. Není to prostě jen další dobrodružný příběh o dracích. Tento je úplně na jiné téma, než jsem kdy četla. Ale úplně nejvíc nás pobavili kapitoly, když draci pronikli do domu Kramerových a co tam prováděli.

Daisy21

06.06.2022

Velmi milá a poučná knížka, která potěší děti i jejich rodiče při společném čtení. Laskavý příběh (nejen) o mnoha tvářích přátelství. Můžu doporučit :-).

Henriette

04.08.2022

Tato zábavná, v mnohém svérázná a napínavá knížka mě okouzlila od prvních stránek. Děti mám na ni zatím malé, proto jsem ji četla sama a dětem ji schovám, až k ní dorostou. Jsem přesvědčená, že se čtenářům, kterým je určena, bude moc líbit. Je napsána čtivou formou, čte se svižně a od první chvíle vás přenese do kalifornské přírody, až máte pocit, že tam jste spolu s hrdiny.

konvalinka87

03.08.2022

Další knížka naší oblíbené autorky. Tentokrát dobrodružný a občas hodně napínavý příběh dětí ve věku od 9 do 12 let a dvou dračích mláďat Sajdry a Tyrhena. Syn ji chvílemi četl nahlas a musím přiznat, že i naši mladší byli příběhem velmi zaujatí. Setkání se světem opravdových medvědů, kojotů a pumy se nám moc líbilo. Ale nejlepší jsou scény s draky. Některé kapitoly jsou viděny jejich očima a jejich myslí. Moc zajímavé. V knize je navíc pár velmi zajímavých informací, které děti i dospělé obohatí. Navíc je doplněna moc hezkými barevnými i černobílými ilustracemi a dokonce pár barevnými fotkami. Příběh bavil i nás dospělé, není jen pro děti. Určitě si k němu pořídíme i audioknihu, která vyšla. Třeba se naše děti v autě konečně přestanou nudit.

Josef920

27.09.2022

Moc hezká kniha, která svým příběhem malé čtenáře a posluchače vtáhne a nepustí až do konce. Dobrodružství dětských hrdinů v knize, prožívaly i moje děti a nemohly se dočkat dalších kapitol.
Hned by se chtěly podívat do popisovaných Národních Parků, aby se přesvědčily, že stromy o kterých se v knize píše opravdu existují. A mnoho dalšího. Doporučuji!

dolak.l

23.09.2022

S vnuky čteme knížku na pokračování každý večer před spaním. Občas mě donutí přečíst o kapitolu navíc, když se jedná o více napínavou část, ale většinou při čtení krásně usnou. A hlavně! Konečně jsem jim snad ukázal, že kniha v sobě může skrývat víc než videohra, bez knihy už nechtějí jít do postele.

Mirka26

20.11.2022

Dostala se mi do rukou tato knížka , kterou jsem dala vnukovi k narozeninám . Než jí dostal tak jsem si jí prolistovala , zaujala mě svým obsahem a poutavým vyprávěním a tak jsem se dala do čtení. Musím říct že mě , jako dospěláka zaujala . Na dotaz jak se knížka líbila vnukovi odpověděl : ,, Babičko ta byla moc krásná. Zajímavé vyprávění o dvou dráčcích mě bavilo. Dozvěděl jsem se spousty zajímavých informací o národních parcích v Kalifornii , tam bych se chtěl jednou podívat . Líbilo se mi vyprávění když Sajdra a Tyrhen se dostali do domu lidí a vyváděli tam lumpárny . Určitě si jí přečtu znova ” . Jsem ráda že vnoučka knížky zajímají a že jsou spisovatelé kteří dokážou napsat zajímavou knihu pro malé čtenáře.

aimi

21.10.2022

Dobrodružný příběh o třech sourozencích z prostředí amerických národních parků. Během rodinného výletu děti objeví dvě dračí mláďata. A dračí mláďata objeví lidský svět. A hlavně draci zjistí, že drbání je ohromně fajn.
Děti i draci se setkají s pumou, kojotem, medvědem i s chřestýšem.
Příběh se dotkne i témat přátelství, zrady, rodinné pospolitosti a navazování nových přátelských vztahů.
Autorka šikovně zasadila do vyprávění i poznatky o fauně a flóře americké přírody. Co žerou netopýři, jak se pozná černá vdova, jak moc je nebezpečná tarantule, jak vypadá Joshua Tree a nebo jak je vysoká sekvoj.
Příběh je dobrodružný, ale tak nějak příjemně. Vhodný pro citlivější děti, které rády napínavé příběhy, ale na druhou stranu se nechtějí budit strachy ze spaní (jednoho takového mám).

Knihu mohu doporučit holkám i klukům, “unisex”.

Vše podtrhují krásné ilustrace a fotky z parků v závěru knihy.

Napínavý příběh s lehkým prvkem fantasy pro samostatné čtení (od 8 let) nebo i k předčítání (od 6 let).

A * navíc za to hezké poselství v jedné z kapitol. A to, že kniha dává víc než videohry. 🙂

veronika0382

20. března

Krásná knížka, ve které vaše děti zažijí spousty zábavy a hromady dobrodružství.
Více v recenzi zde v záložkách – Veru, Knihy na cestách 🙂

ElikaS

08.12.2022

Audioknížku jsem kupovala pro téměř 7 letého, pro kterého jsou draci atraktivní téma. Samotný příběh byl fajn a zaujal i mě jako dospělou. Byl napínavý, dobrodružný a originální. Navíc musím ocenit, že se syn dozvěděl i něco nového, ať už o zvířatech nebo o národních parcích. Jediné mínus vidím v interpretaci. Ta nám bohužel nesedla a obzvlášť na začátku jsem si připadala, jak když poslouchám spíše smuteční řeč než knihu pro děti. Bohužel styl, jakým je audiokniha načtena se projevil i na pozornosti syna, takže o jeho oblíbenou audioknihu se jednat nebude.

Recenze:

JoKo  18. 7. 2022, 8:23

Je to úžasná kniha s velmi poutavým příběhem a reálnými místy. Celý příběh je také doprovázen hezkým ilustracemi. Za mě doporučuji.

LUXOR:

Lucie V.

24.06.22 0:00 Lucie V.

Další super příběh od skvělé paní spisovatelky 🙂.Četla jsem dceři a i ta byla nadšená 😉. Při čtení této super knihy jsem se stala součástí příběhu.A světe div se,ale i můj pubertální syn začal knihu číst a to už je co říct, protože on je nečtenec 🙂. Takže za mně jak tištěná tak i audiokniha jsou super dárek pro děti za vysvědčení,k narozeninám nebo prostě jen tak pro radost 😉

Napínavá a poučná

RECENZE AUDIOKNIHY NA AUDIOLIBRIX.COM: verze normální beze zvuků zvířat atd.

Milé překvapení – příběh o dracích zase trochu jinak

Eva
01.10.2022  Ověřený nákup

Celkové: *****

Interpretace: *****

Příběh: *****

Dobrodružný, občas velmi napínavý příběh dětí a dračích mláďat naše děti vysloveně hltaly a těšily se na další kapitoly. Pouštěli jsme nejprve před spaním. Samozřejmě nastal boj o další a další pokračování. Příběh draků Sajdry a Tyrhena je doslova vcucnul. Došlo to tak daleko, že si ho vyžebrali o víkendech i přes den. A já musím přiznat, že bavil i nás s mužem. 🙂 Kdyby bylo pokračování, sem s ním!  Interpretace pana Josefa Zýky nás bavila – má hezký hlas a namluvení dětí i draků je velmi přirozené i zábavné. Jako další bonus vidím moc hezkou kytarovou znělku, která odděluje každou pátou kapitolu.  Ideální i do auta na delší cestu na dovolenou. Určitě ho příště bereme s sebou, i když jsme ho slyšeli už podruhé. Je to jeden z těch, které nás neomrzí, což je skvělé.

Věk 4 – 6 let Věk 6 – 8 let Věk 9 – 11 let Hrdinka dívka Chlapec hrdina Nutí k zamyšlení Plná akce Baví i dospělé Zvířecí hrdina Výjimečná interpretace Příjemné překvapení Nadčasová

Objaviť svet – dračí, ale aj ten náš – ľudský

Zuzana Kováčová Švecová
10.11.2022

Celkové: *****

Interpretace: *****

Příběh: *****

Veľmi sympatický príbeh dračích mláďat, s ktorými čitateľ objaví ich malý – veľký dračí svet, ale nielen to. S ich pomocou ponúka príbeh možnosť spoznať skutočné, reálne miesta a bytosti vo svete ľudí. Autorka vďaka svojmu rozprávačskému talentu, výborným pozorovacím schopnostiam a zmyslom pre detail prináša originálne zobrazenie dračej problematiky, ktorá si najmä v posledných rokoch u detských čitateľov získala popularitu. Dobrodružstvá a veselé, vážne, ba dokonca aj strašidelné situácie sa odohrávajú v ďalekej Amerike, v prostredí národných parkov, o ktorých sa čitateľ na pozadí priateľstva dračích a ľudských detí dozvedá všetko, čo potrebuje na prežitie v nich. Moja dcéra (Rebeka, 7) o tejto knihe povedala: “Páči sa mi, keď sú draci v dome a vyvádzajú tam, je to vtipné.” A viete čo ešte? Draci naozaj existujú, to my dospelí vraj nevieme, ale oni žijú v ďalekom svete, v tej Amerike a raz tam určite pôjde a odfotí sa s nimi. Aby sme vraj teda uverili. Toľko pohľad dieťaťa. Príbeh veru zaujal. Dieťa a jeho úprimná detská radosť z príbehu a knihy je najlepším recenzentom. Viac slov netreba. Túto knihu odporúčame spolu…. Rebeka a ja.

Věk 6 – 8 let Věk 9 – 11 let Hrdinka dívka Chlapec hrdina Zvířecí hrdina Výjimečná interpretace

Draci vedou

Tereza
20.11.2022  Ověřený nákup

Celkové: *****

Interpretace: *****

Příběh: *****

Tak tahle kniha se nám líbila. Jak dětem (5 a 7 let), tak dospělákům. Děj je dobrodružný a zajímavý, zároveň často nevtíravě poučný. Po dlouhé době s různými pohádkami jsem se na poslouchání těšila i já. Kdo by neměl rád draky. Občas koukněte na oblohu. Když se podíváte otevřeným srdcem, třeba je taky uvidíte. Načteno příjemným hlasem.

Věk 4 – 6 let Věk 6 – 8 let Plná akce Baví i dospělé

Nebudete chtit přestat poslouchat

Jana
08.12.2022  Ověřený nákup

Celkové: *****

Interpretace: *****

Příběh: *****

Koupila jsem tuto knihu synovi (8 let), když byl nemocný a už nám došly knížky k poslechu a já nestíhala tolik mu číst. Má rád všechny knihy od J. Flanagana, tak jsme hledali zase žánr fantasy, ale aby kniha nebyla zatížena přilišnymi kouzly a magií. Před pár dny syn tuto knihu doposlouchal. Říkal, že byla dobrá, druhá nejlepší co poslouchal. (1. Hranicaruv učeň, Bratrstvo) Takže předběhla i Malého poseroutku. 😁Byla prý dobrodružná. Zkrátka ho bavila a to je hlavní! Poslouchal ji u čištění zubů, u hraní, kreslení nebo jen tak když ležel v posteli. Takže super! Jeho starší brácha se už na ni taky chystá.

Těšíme se na další audio knížky od paní Yvony. Snad brzo nějaká vyjde 😉

Věk 6 – 8 let Věk 9 – 11 let Zvířecí hrdina

Pekná rozprávka 😊

Audiomol Písař DOMI
29.01.2023  Ověřený nákup

Celkové: *****

Interpretace: *****

Příběh: *****

Pekná rozprávka pre deti aj dospelých 😊 dračiu tematiku mám rada, čím viac takých knižiek, tým lepšie 😊 interpretácia príjemná, hlas pána Zýku ide dobre do uší a hodí sa k deju 👍

Super

Lucie Vetráková
24.06.2022

Celkové: *****

Interpretace: *****

Příběh: *****

Baví i dospělé Výjimečná interpretace

AUDIOKNIHA SE ZVUKOVÝMI PODKRESY

Příjemné překvapení

Eva
05.11.2022  Ověřený nákup

Celkové: *****

Interpretace: *****

Příběh: *****

Se syny jsme poslouchali audioknížku “Sajdra a Tyrhen objevují svět” každý den. Moc se nám příběh líbil. Když jsem pak zjistila, že se dá koupit i verze se zvuky, vůbec jsem neváhala.  To je absolutní PECKA! Posloucháme jako přikovaní. Knížka je navíc tak skvěle napsaná a výborně namluvená, že jsem sama měla problém ukončit poslouchání a nechat si nějaké kapitoly na druhý den. Poslouchali jsme o víkendu, ale i před spaním a museli jsme dát limit dvou-třech kapitol, protože u toho prostě nejde usnout 😄 Došlo to tak daleko, že jsem synům ukončila poslech po domluvených 2 kapitolách, aby mohli spát a sama se “zašila” do ložnice a poslouchala dál – úplně jsem se viděla v té krásné kalifornské přírodě. V knížce nechybí dobrodružství, taková ta krásná kamarádská nálada mezi rodinnými příslušníky a hlavně mezi bratry, kteří spolu zažívají velká dobrodružství. Také jsem se musela smát, co všechno ti draci vyvádějí. 🙂 Dále musím ocenit, že příběh má místy i výchovný podtext a člověk se dozví něco nového. Opravdu hodně mě zaujala kapitola, kde draci zachrání děti před hladovými kojoty, dál nebudu prozrazovat. Vřele doporučuji všem, kdo mají děti dle mého názoru od 5 do 12 let.

Věk 4 – 6 let Věk 6 – 8 let Věk 9 – 11 let Hrdinka dívka Chlapec hrdina Nutí k zamyšlení Plná akce Baví i dospělé Zvířecí hrdina Výjimečná interpretace Příjemné překvapení Nejde odložit Nadčasová

Pohodová kniha

Marie
17.12.2022  Ověřený nákup

Celkové: ****

Interpretace: *****

Příběh: ****

Dceři se kniha líbila, bavilo ji poslouchat hodně dlouho v kuse a také přátelské vztahy sourozenců. Příjemně namluveno. Kdo má rád příběhy, kde jsou spokojené celé rodiny a neděje se nic zlého, tak si to užije.

Příběh o přátelství dětí a draků, co bude bavit kluky i holky.

Anežka
21.12.2022  Ověřený nákup

Celkové: *****

Interpretace: *****

Příběh: *****

Příběh jsme poslouchali s dětmi – dcera 12 let, syn 10 let a dcera 6 let, a zvlášť mladší dva audiokniha hodně bavila a nechtěli s posloucháním přestat. Příběh se hodně věnuje vztahům – mezi dětmi a rodiči, mezi sourozenci, mezi dětmi a spolužáky. Zároveň zde ale nechybí ani akční linka, a místy děti bojují doslova o život. Napětí a dobrodružnou atmosféru pomáhá budovat také množství zvuků, které jsou v audioknize použity. Příběh se odehrává v současné době, v reálném světě, a setkání s draky je zde vykreslené tak realisticky, že naše děti měly pocit, že by se stejné dobrodružství mohlo přihodit i jim samotným. A možná právě díky tomu je kniha tolik bavila.

Velice povedená audioknížka

Jana
28.01.2023  Ověřený nákup

Celkové: *****

Interpretace: *****

Příběh: *****

Máme tři děti (kluky 6,5 a 5 let a dceru 3 roky). Dětem každý večer před spaním čteme a musím přiznat, že jsem jim nechtěla audioknihy pouštět, že to není to pravé. Pak jsem dostala doporučení na Sajdru a Tyrhena a řekla jsem si, že při dlouhé cestě autem to zkusíme. Knížka mne velice mile překvapila. Je neskutečně poutavá a i když je příběh spíš fantasy, člověka to tak pohltí, že má pocit, že je tam v té nádherně popisované přírodě společně s rodinou a reálně ho prožívá. Děti poslouchaly se zatajeným dechem. Během dlouhé cesty jsme ani jednou s manželem neslyšeli ” kdy už tam budem?”, což je podle mne nejlepší recenze jakou knížka mohla dostat. 🙂

Nestihli jsme ji v autě celou, takže pokračujeme ve čtení před spaním a děti se vždy těší na další kapitoly.

Věk 4 – 6 let Věk 6 – 8 let Věk 9 – 11 let Věk 12 + Baví i dospělé Příjemné překvapení Nejde odložit